Blog

Skuteczna dieta odchudzająca

Skuteczna dieta odchudzająca

Skuteczna dieta odchudzająca, czyli jaka?

Artykuły poświęcone dietom odchudzającym zawsze cieszą się sporym zainteresowaniem. Osoby, które od lat zmagają się z nadwagą, nieustannie szukają nowych rozwiązań, dzięki którym w końcu osiągną wymarzoną wagę. Tymczasem żadna wymyślna dieta nie zapewni trwałego efektu. Odchudzać należy się z głową. Potrzebna jest skuteczna dieta odchudzająca, spora dawka ruchu oraz odpowiednia motywacja.

Dieta, która naprawdę odchudza

Skuteczna dieta odchudzająca to taka, która zapewnia spadek wagi. Spadek ten nie powinien być zbyt szybki – powinien wynosić od 0,5 do 1 kilograma tygodniowo. Zbyt szybkie tempo chudnięcia nie jest zdrowe, może przyczynić się do powstania niedoborów w organizmie, spowolnienia metabolizmu i późniejszych problemów z utrzymaniem wagi. Gwałtowne chudnięcie nie jest wskazane również dlatego, że rozciągnięta skóra nie zdąży przystosować się do nowej sytuacji, która zmienia się przecież diametralnie. Te osoby, które w krótkim czasie schudną nieprawdopodobną ilość kilogramów, często borykają się z problemem luźnej skóry.

Zbyt wolne tempo chudnięcia jest wtedy, gdy mimo stosowania diety waga nie spada, albo spadki te są tak niewielkie, że w żaden sposób nie odzwierciedlają zmiany, jak zaszła w stylu żywienia. Wolne tempo nie jest niczym niewłaściwym, ale jeśli waga nie spada, to osoba na diecie traci motywację. Zniechęca się do nowego stylu życia, bo uważa, że i tak niepotrzebnie się męczy.

W tym miejscu warto wspomnieć, że dieta odchudzająca może przynosić efekty w postaci zmniejszenia obwodów, podczas gdy waga ani drgnie. Jeśli waga stoi w miejscu, ale centymetry spadają, to nie ma powodów do niepokoju. Taka sytuacja przydarza się niezwykle często osobom, które zaczynają intensywnie trenować, bowiem mięśnie są znacznie cięższe od tłuszczu.

Skuteczna dieta odchudzająca – zasady

Internet pełen jest różnego rodzaju diet białkowych, węglowodanowych i innych, podczas gdy najskuteczniejszą dietą odchudzającą jest taka, która polega na ograniczeniu ilości spożywanych kalorii.

Każda osoba, która chce schudnąć, powinna obliczyć swoją całkowitą przemianę materii (CPM) i podstawową przemianę materii (PPM). Chcąc schudnąć, należy spożywać ilość kalorii mieszczącą się w tym przedziale, czyli nie więcej niż wynosi CPM i nie mniej niż PPM. Oczywiście ważna jest także jakość pożywienia. Nie chodzi przecież o to, by dzienną porcję kalorii stanowiły same słodycze!

Dieta odchudzająca najlepiej działa wtedy, gdy w ciągu dnia spożywamy pięć małych posiłków w równych odstępach czasu. Posiłki te powinny być dobrze zbilansowane, z dużą ilością warzyw oraz niektórych owoców. Między posiłkami nie podjadamy, spożywamy natomiast duże ilości wody niegazowanej. Wskazana jest także herbata zielona, albo herbaty ziołowe, usprawniające proces przemiany materii.

Oczywiście efekty diety odchudzającej pojawią się szybciej, jeśli zaczniemy się więcej ruszać. Warto znaleźć taki rodzaj aktywności, który sprawi nam przyjemność. Część osób dobrze czuje się na zajęciach grupowych (aerobik, zumba), inni wybiorą siłownię, a jeszcze inni basen lub spacery z kijkami. Ważne, by przynajmniej kilka razy w tygodniu znaleźć czas na wybrany rodzaj aktywności fizycznej.